سمینار سرمایه‌گذاری جسورانه شرکتی (CVC) روز گذشته و به همت مرکز توسعه فناوری و نوآوریهای صنعتی شریف و با حمایت «مرکز نوآوری دنیای اقتصاد» در هتل اسپیناس پالاس برگزار شد. در این رویداد، نمایندگانی از نهادهای دولتی مرتبط با سرمایه‌گذاری استارت‌آپی، شرکت‌های سرمایه‌گذار بخش خصوصی، صاحب‌نظران و فعالان این عرصه مدل‌های تامین مالی جسورانه شرکتی را مورد بررسی قرار دادند.

 

این رویداد با اجرای آقای آرش سروری در ابتدا با سخنرانی آقای دکتر علی ملکی- دبیرکل سمینار، در خصوص لزوم سرمایه گذاری جسورانه شرکتی شروع شد و آقای دکتر ناظمی- معاون سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی،

سرمایه گذاری خطرپذیر شرکتی و بازدهی آن و نیز نوآوری و فناوری در شرکت های بزرگ را مطرح کردند.

در ادامه دکتر محمد شریف خانی-رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری حرکت اول، با موضوع تدوین استراتژی بمنظور ایجاد چارچوب برای سرمایه گذاری خطرپذیر شرکتی سخنرانی داشتند و دکتر حامد ساجدی- مدیرعامل شرکت شناسا، وضعیت و فضای سرمایه گذاری جسورانه در کشور را بررسی کردند.

در این رویداد اهمیت راهبردی سرمایه گذاری جسورانه شرکت های بزرگ توسط آقای دکتر فریدون کورنگی- مدیرعامل شتابدهنده مپس، و با بیانی شیوا مطرح شد.

قائم مقام دفتر توسعه فناوری و نوآوریهای صنعتی شریف-آقای دکتر ناطق در خصوص فرصت سرمایه گذاری در شرکت های فناور، استارتاپ و دانش بنیان به سخنرانی پرداختند و آقای دکتر امیرحسام بهروز -مدیر دبیرخانه کارگروه صندوق های پژوهش و فناوری از لزوم ایجاد صندوق های پژوهش و فناوری گفتند و رویکردهای تامین مالی استارتاپ ها را بررسی کردند.

نحوه و چگونگی ارزش گذاری شرکت های فناور، دانش بنیان و استارتاپی هم توسط آقای دکتر موسی احمدی- مدیرعامل پیشین صندوق پژوهش و فناوری نوآفرین و نائب رئیس هیئت مدیره صندوق بازنشستگی فولاد، ذکر شد.

آقای مهندس حسام الدین علی‌پور نیز تجارب و درس‌آموخته های بین المللی در حوزه سرمایه گذاری جسورانه شرکتی(CVC) را با رویکرد مطالعه موردی و با ذکر مسال های بین المللی ارائه دادند و نیز طیفی از وظایف این حوزه، از بازده مالی تا سهام استراتژیک را بررسی کردند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *