• info@technosharif.ir
  • 021-66072571-2
  • آدرس تهران، دانشگاه صنعتی شريف
  • آکادمی نوآوری تکنوشریف
تکنوشریف
تکنوشریف
    • صفحه اصلی
    • وبلاگ
  • اطلاعات تماس

    • تهران،دانشگاه صنعتي شريف، مجتمع خدمات فناوري
    • 66072571-3
    • info@technosharif.ir
    • 9 صبح - 5 عصر
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • خدمات
  • اخبار
  • تماس با ما
    • صفحه اصلی
    • درباره ما
    • خدمات
    • اخبار
    • تماس با ما

برترین های نوآوری محصول ایرانی سال ۱۳۹۸ معرفی شدند

تکنوشریف > وبلاگ > نوآوری > برترین های نوآوری محصول ایرانی سال ۱۳۹۸ معرفی شدند
  • مدیر
  • بهمن ۱۸, ۱۳۹۸
  • نوآوری

اختتامیه چهارمین جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی روز پنجشنبه ۱۷ بهمن ماه در دانشگاه صنعتی شریف با حضور مدعوینی از معاونت علمی ریاست جمهوری، اساتید دانشگاه، متخصصان حوزه نوآوری و مدیران ارشد شرکت های نوآور سال ۱۳۹۸ برگزار شد.

در این مراسم ۲۲ محصول نوآورانه شرکت هایی بزرگ صنعتی و خدماتی پس از بررسی در کمیته ارزیابی جشنواره و تایید کمیته علمی متشکل از اساتید دانشگاه و متخصصین حوزه نوآوری که امتیاز مورد نظر را کسب کردند، موفق به کسب گواهینامه و لوح زرین نوآوری محصول برتر ایرانی سال ۱۳۹۸ شدند.

در ابتدای این مراسم هادی اسدی گزارشی را از برنامه اجرایی این رویداد در سال جاری ارائه نموده و اهداف و رویکردهای اصلی این جشنواره را بیان نمود. وی در ادامه افزود توسعه و تقویت جایگاه نوآوری در کشور، تقدیر از تلاشهای صنعتگران نوآور و در نهایت توسعه مسیر بهبود نوآوری محصول در شرکتهای بزرگ، جزو مهمترین اهداف برگزاری این رویداد می باشد.

صاحبکار رئیس مرکز توسعه شرکتهای دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز با ارائه قوانین و چارچوب فعالیت شرکتهای دانش بنیان و خلاق، به تبیین رویکردهای دولت در این زمینه پرداختند. ایشان همچنین نقش شرکتهای بزرگ را در ایجاد همکار های فناورانه با شرکتهای استارت آپ و دانش بنیان مورد تاکید قرار دادند.

علی ملکی رئیس پژوهشکده سیاست گذاری دانشگاه شریف در سخنرانی خود مفهوم اکوسیستم نوآوری را تشریح کرد و گفت : نوآوری در محیط ایزوله اتفاق نمی افتد و نیاز به همکاری، مشارکت و کار گروهی دارد. رئیس کمیته علمی جشنواره افزود: شبکه‌ای از سازمانها که ترکیب محصولات و خدمات نوآورانه دارند می‌توانند ارزش ایجاد کنند. این ارزش باید به نیاز بخشی از جامعه پاسخ دهد و آنها را مرتفع نماید. از اکوسیستم نباید غفلت کرد چراکه این شبکه از همکاری بین بنگاه هاست که باعث خلق ارزش میشود.

دکتر علی ملکی

محمد ناطق رئیس کمیته ارزیابی جشنواره  افزود در جشنواره نوآوری محصول برتر ایرانی بر اساس ” مدل مرجع نوآوری محصول” که برگرفته و بومی شده مدل جهانی استیج-گیت در حوزه نوآوری محصول می باشد، زمینه ای را برای ارزیابی و ممیزی جامع فرایندهای نوآوری محصول شرکتهای بزرگ ایجاد کرده ایم. بطوریکه با برگزاری یک کلینیک نوآوری محصول در این شرکتها، جنبه های مختلف فرایندهای نوآوری محصول در این شرکتها مورد ارزیابی قرار گرفته و نهایتاً بتوان نقشه راهی برای بهبود فرایندهای نوآوری در شرکتها به دست آورد.

دکتر ناطق در ادامه عنوان کردند: امسال ۵۱۴ محصول در رصد اولیه بازار توسط کمیته اجرایی جشنواره شناسایی شد که براساس غربالگری اولیه تعداد ۳۰۵ محصول امکان قرار گیری در فرآیند را به دست آوردند. در ادامه کار طبق روال جشنواره، کاربرگی برای این تعداد محصول ارسال شد تا برخی از اطلاعات مربوط به فرآیند نوآورانه خود را در آن یادداشت کنند. برخی از شرکت‌ها اطلاعات ناقص داشته و برخی دیگر موفق به حضور در مرحله بعدی نشدند. در مجموع ۸۸ محصول به عنوان محصولاتی که کاربرگ قابل قبولی داشتند برای کسب اطلاعات تکمیلی مورد مذاکره قرار گرفتند و ۲۷ ارزیابی حضوری درون شرکت‌ها انجام شد که از این تعداد ۲۲ محصول حائز دریافت لوح زرین این جشنواره شدند.

ایشان همچنین با مروری بر نتایج ارزیابی شرکتها در این جشنواره، به بیان مهمترین نقاط قابل بهبود در فرایندهای نوآوری محصول پرداختند و توصیه هایی را در این زمینه به حاضرین ارائه نمودند.

productinnvation

فرزین فردیس عضو نمایندگان و نایب رییس کمیسیون نوآوری اتاق بازرگانی تهران ضمن تاکید بر اهمیت توجه به توسعه نوآوریهای بی بدیل و نیز ثبت مالکیت فکری برای این نوآوریها، اشاره ای به آمار شرکتهای پیشرو در این زمینه داشتند. ایشان همچنین ماتریس نوآوری را به عنوان راهکاری برای انتخاب مدل مناسب نوآوری بر اساس سطح بلوغ سازمانی پیشنهاد دادند که می تواند منجر به انتخاب بهترین روش پیشبرد فعالیتهای نوآورانه در شرکتها باشد.

عکس دسته جمعی نوآوری محصول

براساس این گزارش در پایان این جشنواره از محصولات نوآورانه شرکت‌های منتخب شامل شرکت کویر تایر، پتروشیمی جم، بانک پاسارگاد، بانک رفاه، فروشگاههای زنجیره ای شهروند، شرکت خدمات انفورماتیک، شرکت بهسازان ملت، شرکت به پرداخت ملت، شرکت داده ورزی سداد، شرکت فرهیختگان زرنام، شرکت بیسکویت گرجی، شرکت کوشش رادیاتور، شرکت کروز، شرکت آریاساسول، شرکت پویا، شرکت پالایش نفت تبریز، شرکت پتروشیمی شازند، شرکت موتوژن، شرکت دژپاد صنعت سازه، شرکت اسپات، شرکت پارس حیان، شرکت تامین سرمایه تمدن تقدیر به عمل آمد.

نوشته‌های تازه

  • نشست خبری رویداد نوآوری باز گروه توسعه ملی برگزار شد
  • تمدید مهلت ثبت‌نام شرکت‌های دانش‌بنیان،استارتاپ و فناور
  • برگزاری رویداد ملی “سرمایه گذاری جسورانه شرکتی در صنعت سلامت: تکنولوژی‌های نوظهور و نحوه سرمایه‌گذاری در شرکت‌های نوپا”
  • نقشه راه سرمایه گذاری در شرکت‌های فناور، استارتاپ و دانش بنیان
  • برگزاری سمینار سرمایه گذاری جسورانه شرکتی (CVC)

آخرین دیدگاه‌ها

    بایگانی

    • آذر ۱۴۰۱
    • مهر ۱۴۰۱
    • شهریور ۱۴۰۱
    • خرداد ۱۴۰۱
    • فروردین ۱۴۰۱
    • شهریور ۱۳۹۹
    • بهمن ۱۳۹۸
    • دی ۱۳۹۸
    • آذر ۱۳۹۸

    دسته‌ها

    • اخبار (۶)
    • سایر (۴)
    • نوآوری (۲)

    برچسب‌ها

    cvc آکادمی_نوآوری_شریف استارتاپ برج_فناوری بنتک تمدید ثبت نام تکنوشریف دانش_بنیان دانشگاه_صنعتی_شریف دانشگاه شریف رویداد سرمایه_گذار سرمایه_گذاری سرمایه_گذاری_جسورانه سمینار سمینار سرمایه گذاری جسورانه شرکتهای_فناور، صنعت سلامت فرم پرسشنامه مدیران ملی تک ناحیه_نوآوری_شریف نقشه_راه_سرمایه_گذاری نوآوری نوآوری باز هتل_اسپیناس کتاب فرصتهای سرمایه گذاری در شرکتهای فناور، استارتاپ و دانش بنیان صنعت سلامت گروه توسعه ملی
    • تهران، دانشگاه صنعتي شريف، مجتمع خدمات فناوري
    • تلفن: 3-66072571
    • info@technosharif.ir
    • ساعات کاری: 9 صبح الی 5 عصر

    پست های اخیر

    نشست خبری رویداد نوآوری باز گروه توسعه ملی برگزار شد آذر ۲۹, ۱۴۰۱
    تمدید مهلت ثبت‌نام شرکت‌های دانش‌بنیان،استارتاپ و فناور مهر ۱۵, ۱۴۰۱
    برگزاری رویداد ملی “سرمایه گذاری جسورانه شرکتی در صنعت سلامت: تکنولوژی‌های نوظهور و نحوه سرمایه‌گذاری در شرکت‌های نوپا” شهریور ۱, ۱۴۰۱

    خبرنامه

    برای آگاهی از جدیدترین اخبار و رویدادهای نوآورانه و فناورانه با تکنوشریف همراه شوید

    • صفحه اصلی
    • وبلاگ

    تمامی حقوق این سایت متعلق به تکنوشریف می باشد.